Pri kalkulácii nákladov developerského projektu je nevyhnutné rátať s nákladmi pre marketing a teda aj marketingových nástrojov na báze virtuálnej reality (MNVR). Pre účel demonštrácie pomeru nákladov na marketingové nástroje na báze virtuálnej reality, ku celkovým marketingovým nákladom a celkovým nákladom na obstaranie stavby bola zrealizovaná prípadová štúdia troch developerských projektov.
V spojitosti s vývojom softvérových a hardvérových nástrojov pre dizajnovanie interiérov prostredníctvom virtuálnej reality, sledujeme v tomto odvetví výrazný potenciál informačno-komunikačných technológii (ICT). Využívanie ICT nástrojov ponúka možnosť realistického vnímania návrhu už v štádiu jeho prvotnej myšlienky(štúdie). Skupina real-time vizualizácií s podporou hardvérových nástrojov ako Oculus RIFT, HTC Vive poskytujú voľnosť v pohybe po virtuálnom interiéri s možnosťou jeho virtuálneho dizajnovania. Vývojom dokonalejších ICT sotvérových nástrojov pre dizajnovanie vo virtuálnej realite vieme dosahovať stále realistickejšie virtuálne prostredie.
Rýchly vývoj informačných a komunikačných technológií umožňuje rovnako rýchle napredovanie rôznych moderných foriem marketingu. Príkladom aplikácie modernej formy marketingu na báze informačných a komunikačných technológii je aplikácia nástrojov virtuálnej reality (VR) v rámci developerkých projektov, či už sa jedná o výstavbu bytových domov, obytných zón alebo obchodných a administratívnych priestorov. Spustenie predaja (resp. jednania o nájme) týchto nehnuteľností môže vďaka týmto technológiám začať ešte pred ich samotnou realizáciou. Celý úspech prezentovania a predaja nehnuteľností spočíva v efektívnom marketingu. Klient sa často dostáva do kontaktu s developerským projektom [...]