Všeobecne virtuálna realita
Pokračovať v čítaní
Tvorba hier vo virtuálnej realite budúcnosti
0

Počítačové hry sú jednou z najkontroverznejších tém súčasnosti. Ich vznik a rozvoj bol verejnosťou často podporovaný a povzbudzovaný. Až na prelome tisícročí prišli prvé obavy spojené s tým, či nám počítačové hry vôbec niečo dávajú a či iba netransformujú aktuálnu generáciu tínedžerov na “počítačových zombíkov”, s ktorými sa tak často stretávame práve v hrách. Náš pohľad na vec je tu zrejme skreslený, no v našich kruhoch sa stretávame s čoraz väčším množstvom liberálnych názorov a ľudí, ktorí počítačové hry najskôr odsudzovali, no dnes si uvedomujú ich dôležitosť pri napredovaní súčasných technológií. Okrem toho ide o obrovský priemysel, ktorý sa zakorenil hlboko do nášho sveta a ktorý tu už má svoje pevné miesto.

Skeptik by ale mohol povedať, že v počítačových hrách sa v poslednej dobe toho veľa nezmenilo. Samozrejme, grafika je každým rokom krajšia a krajšia a z času na čas sa objaví titul, ktorý ponúka možnosti dovtedy nevídané. Princíp väčšiny hier ale zostáva rovnaký – v ruke držíte ovládač/myš/pracujete s klávesnicou a na základe vašich vstupných podnetov (stláčanie tlačidiel) sa vykoná nejaká akcia na softvérovej úrovni. Pred niekoľkými rokmi sa začala situácia meniť a dôvodom bolo spopularizovanie konzoly Wii či doplnku Xbox Kinect, ktoré umožňovali nový spôsob interakcie s počítačovými hrami.

Vaša podpora je pre nás kľúčová. Už od roku 2014 neúnavne prinášame najnovšie informácie o virtuálnej realite, a to všetko zadarmo. Naša redakcia sa snaží osvetliť tieto moderné technológie každému na Slovensku, ale bez vašej pomoci to nebude možné.

Články píšeme s vášňou a odbornosťou, avšak náklady na ich vytváranie a udržiavanie webu rastú. Ak nám chcete pomôcť pokračovať v našej práci a zabezpečiť, aby ste aj naďalej mohli čítať kvalitné články, zvážte prosím jednorazový príspevok alebo podporu cez sociálne siete. Váš príspevok, či už malý alebo veľký, robí rozdiel.

Ďakujeme.

Aká je Vaša reakcia?
Zaujímavý článok
0%
Prekvapilo ma to
0%
Pobavilo ma to
0%
Článok má chybu
0%
Autor
Michael Šubák
Som zakladateľom projektu VirtualnaRealita.eu. Virtuálna realita je zaujímavá a nie je len pre hráčov. V každej oblasti môže táto čoraz dostupnejšia technológia pomôcť. Jednoduchšie učenie, spoznávanie sveta, tvorba grafiky, či pozeranie športových prenosov alebo výcvik letcov. Som majiteľom Oculus Rift CV. Rád píšem píšem o VR a chcem sa tejto technológii venovať aj v budúcnosti. Viac o mne na www.michael.subak.sk