Všeobecne virtuálna realita
Pokračovať v čítaní
WalkinVR – Virtuálna realita pre ľudí na vozíku
0

Ľudia na vozíku to nemajú ľahké. Cestovanie po svete, pohybovanie sa, hranie hier a podobné činnosti im robia problém. Nahradiť im to môže ale virtuálna realita, ktorá je čoraz prístupnejšia. Napr. virtuálna realita umožňuje takýmto ľuďom spoznávať svet z pohodlia domova. WalkinVR je ovládač pre platformu SteamVR, ktorý je určený na pomoc pri fyzickom pohybe vo virtuálnej realite pre ľudí s obmedzeným pohybom alebo dokonca zmenou veľkosti virtuálneho priestoru.

Techniky umelého pohybu, ako napríklad široko adoptovaný teleport alebo tradičný štýl ľavicovej páky pohybu VR, sú účinné pri zvyšovaní štandardného pohybu VR, ale nedokážu adekvátne uspokojiť potreby ľudí so zdravotným postihnutím. Napríklad, ak je niekto na invalidnom vozíku, môže sa pohodlne teleportovať vo VR, ale môže byť pre neho ťažké vyzdvihnúť niečo z podlahy, alebo z vysokej police, alebo sa fyzicky otočiť.

WalkinVR umožňuje ľudom na vozíčku sa lepšie pohybovať vo virtuálnej realite

Poľský vývojár Grzegorz Bednarski prišiel s riešením, ktoré mení celý systém sledovania vo virtuálnom priestore k hráčovi; Toto funguje podobne ako AdvancedVR, ale pohodlnejšie a hladšie, pričom sa používa špeciálne tlačidlo počas hry. Toto je demonštrované kombináciou pohybových vstupov, ale je tiež možné mapovať rotačný vstup na externé kľúče alebo pedále.

Vo vyššie uvedenom videu sú hry VR Holopoint a Job Simulator prehrávané z pozície na invalidnom vozíku. Holopoint je akčná hra na lukostreľbu, kde nepriatelia útočia zo všetkých strán a hráči sú povinní sa fyzicky vyhnúť projektilu. Bednarski dokazuje, ako sa je možné vyhýbať  a otáčať pomocou vstupov ovládača pohybu. Job Simulator je menej orientovaný na akcie, ale očakáva sa, že sa budete musieť zdvíhať ruky alebo sa zohnúť, aby ste mohli uchopiť objekty. So softvérom WalkinVR, sa môžete pohybovať nahor aj nadol, zatiaľ čo zostane statickej sediacej polohe.

Tento softvér je určený aj pre osoby s obmedzeným pohybom ramien. Video ukazuje, ako možno v hrách, ku ktorým potrebujete dve ovládače pohybovať len s jedným ovládačom a simulovať tak druhý radič, ktorý možno synchronizovať s pomocou sledovania hlavy. Po prvé, Greg ukazuje, ako je možné ovládať luk a šíp v hre The Lab len s jednou rukou, po ktorej nasleduje dvojité ovládanie hry Serious Sam VR: The Last Hope. Zlepšenie skúseností VR pre telesne postihnutých je veľmi chvályhodné. No vývojári musia byť na pozore pri súťažných hrách, ktoré by mohli hráči,  potenciálne zneužívať tento softvér na obchádzanie pravidiel, teda „cheatovanie“.

WalkinVR pomáha aj pokiaľ máte malý priestor

Video nižšie zase ukazuje, ako sa ešte dá pomocou tohto softvéru pre ľudí, ktorí majú veľmi malý virtuálny priestor, zmeniť miestnosť a teda získať ďalší virtuálny priestor. Zobrazuje mini-hru Longbow od The Lab a Serious Sam VR: The Last Hope, ktorá sa dá hrať z ľubovoľnej pozície a ľahko získava nespravodlivú výhodu nad bežnou hru. Avšak, táto problematika sa netýka vývojárov programu WalkinVR, skôr by mali tieto problemy riešiť vývojári a mali by sa zamerať, ako robiť hry VR čo najkomplexnejšie pre všetkých hráčov.

Greg vykonal všetky tieto demonštrácie s pomerne neobvyklým hardvérom – kombináciou PS Move ovládačov a PS3 Eye kamery pripojených k PSMoveService, aby im umožnili fungovať na PC. Zatiaľ, čo zariadenia HTC Vive a Oculus Rift dokážu dosiahnuť sledovanie na úrovni 360 stupňov, užívatelia s malými medzerami alebo nevhodne umiestnenými snímačmi, alebo s alternatívnymi riešeniami, ako je PSMoveService, môžu využívať možnosti ovládania zariadenia WalkinVR.

WalkinVR je v súčasnosti v beta verzii ale je si ho možné stiahnuť z oficiálnej stránky.

Zdroj : RoadToVRWalkinVR

Aká je Vaša reakcia?
Zaujímavý článok
0%
Prekvapilo ma to
0%
Pobavilo ma to
0%
Článok má chybu
0%
Autor
Michael Šubák
Som zakladateľom projektu VirtualnaRealita.eu. Virtuálna realita je zaujímavá a nie je len pre hráčov. V každej oblasti môže táto čoraz dostupnejšia technológia pomôcť. Jednoduchšie učenie, spoznávanie sveta, tvorba grafiky, či pozeranie športových prenosov alebo výcvik letcov. Som majiteľom Oculus Rift CV a vo virtuálnej reality trávim max. 30 minút denne. Rád píšem píšem o VR a chcem sa tejto technológii venovať aj v budúcnosti. Viac o mne na www.michael.subak.sk