HTC Vive / HTC Cosmos
Recenzia: Beat Saber – hudobný VR zážitok od československých vývojárov
0

Pred dvoma rokmi bola na Czech VR fest prezentovaná VR hra od československého herného štúdia Hyperbolic Magnetism. V tých časoch som si hru mohol vyskúšať a bola to naozaj paráda. Tentokrát som už hru prešiel a musím povedať je to jedna z najlepších hier pre VR, ktoré som hral.

Beat Saber – HTC Vive, Oculus Rift, PSVR

Beat Saber je jedna z najúspešnejších, hier pre virtuálnu realitu, alebo sa dá označiť aj ako jednu z naj-ziskovejších nakoľko získala 1 milión eur. Ide o hudobnú hru, ktorých je na trhu s VR hrami pomerne dosť. Napr. recenzovaná čínska Beats Fever, alebo Audioshield. V čom je ale Beats Saber iná ako ostatné VR hry ? Určite samotnou koncepciou spojenia svetelných mečov zo Star War a vytvorenia naozaj unikátneho hudobného zážitku. Spôsob hry je v kombinácií Guitar Hero a Fruit Ninja. Vašou úlohou totiž bude sekať blížiace sa svietiace kocky so zapojením rytmu. Počas hrania sa totiž budete cítiť, ako keby ste ovplyvňovali rytmus a chod hudby.

Na výber sú 3 módy a 4 obtiažnosti

Pred začiatkom hry sa určite uistite, že máte naozaj dostatok priestoru pre hranie tejto hry. Nakoľko okrem sekania kociek, sa budete musieť uhýnať do strán, zohýnať a pod. V hre je niekoľko režimov, prvý Vám určuje presne smer, akým musíte kocku rozsekať. V druhom už nemáte obmedzenie na smer a môžete ľubovoľný smer. V tom poslednom budete mať k dispozícií len jeden svetelný meč. Obtiažnosť je rozdelená do 4 úrovni – easy, medium, hard a expert.

Hra aj v party mode

Hra bola vytváraná aj pre VR herne, teda umožňuje párty režim ak ju bude chcieť viacero hráčov. Je totiž možné, aby hralo viacero hráčov jednu úroveň a súťažilo o to, kto nahrá najlepšie skoré.

10 skladieb a čo teraz ?

Hra má bohužiaľ len 10  skladieb – všetky od českého skladateľa Jaroslava Becka, no čoskoro by mali pribudnúť ďalšie. Za ten čas si ale môžete zahrať niektorú z úrovni, ktoré boli vytvorené hráčmi. V Beat Saber je zväčša zameraná na hudobný štýl house. Skladby sa k laserovému štýlu hry veľmi dobre hodia. Hra totiž ponúka aj tvorbu levelov, len je treba do inštalovať ďalší program. Do budúcna by mala pribudnúť aj integrácia nejakej streamingovej služby ako Spotify, alebo Youtube.

Odporúčam ? Jednoznačne

Prepracovaná hra na detaily, chytľavý rytmus a bez konkurencie. Hra možno pobaví len na pár hodín, pokiaľ ste majiteľom VR headsetu. Ale pokiaľ si ju vyskúšate v herní s virtuálnou realitou, nebudete chcieť odísť. Je to hra, ktorú budete chcieť zdolať s najlepším skoré.

Hodnotenie
Naše hodnotenie
Príbeh