Sony PlayStation VR
Pokračovať v čítaní
Nová generácia VR pre PS5 s novým ovládačom
0

Po nedávnom odhalení nového headsetu pre virtuálnu realitu PSVR od spoločnosti PlayStation, určenú pre nový PS5 boli dnes oznámené nové ovládače. Ovládač má rozhodujúcu úlohu pri poskytovaní zážitkov VR hráčom.

PlayStation 5 VR ovládač

Nový ovládač VR má umožniť dosiahnuť oveľa hlbší pocit prítomnosti a silnejší pocit ponorenia do zážitkov s VR. Bude stavať na inováciách, ktoré PlayStation 5 priniesol aj s novými technológiami v bezdrôtovým ovládačom DualSense. Tie sú totiž známe, tým, že v sebe majú touchpad, odpor na tlačidlách pri streľbe, či zvuk z ovládaču.

Dizajn VR ovládača

Prvá vec, ktorú si všimnete na novom ovládači, je jedinečný dizajn, ktorý nadobúda tvar „gule“, ktorý vám umožní držať ovládač prirodzene pri hre s vysokou mierou voľnosti. S pohybom rúk neexistujú žiadne obmedzenia, ktoré vývojárom umožňujú vytvárať jedinečné zážitky z hrania.


Zdroj: PlayStation

Nový ovládač tiež navrhli s ohľadom na skvelú ergonómiu, takže je vyvážený a pohodlný na držanie v každej ruke. Aplikovali poznatky z testovania používateľov s rôznymi veľkosťami rúk, ako aj desaťročia poznatkov od ovládačov na všetkých platformách PlayStation. Výsledkom je ikonický dizajn, ktorý zmení spôsob hrania VR hier.

Vlastnosti

Nový ovládač VR umožňuje hráčom cítiť sa a komunikovať s hrami. Existuje niekoľko funkcií, vrátane kľúčových funkcií ovládača DualSense, ktoré zodpovedajú vízii, čo môžu byť VR hry novej generácie.

● Adaptívne spúšťače: Každý ovládač VR (ľavý a pravý) obsahuje tlačidlo adaptívneho spúšťania, ktoré po stlačení dodáva citeľné napätie, podobne ako je to v ovládači DualSense. Ak ste hrali hru pre PS5, určite poznáte napätie v tlačidlách L2 alebo R2, keď ich stlačíte, napríklad keď vytiahnete šíp z luku. Keď si vezmete tento druh mechanika a použijete ho na VR, zážitok sa umocní na ďalšiu úroveň.

● Haptická spätná väzba: Nový ovládač bude mať haptickú spätnú väzbu optimalizovanú pre jeho tvarový faktor, vďaka čomu bude každý pocit v hernom svete pôsobivejší, štruktúrovanejší a jemnejší. Keď prechádzate skalnatou púšťou alebo obchodujete s údermi v boji zblízka, pocítite rozdiel, ktorý zväčšuje mimoriadny vizuálny a zvukový zážitok, ktorý je pre VR taký dôležitý.

● Detekcia dotyku prsta: Ovládač dokáže detekovať vaše prsty bez stlačenia v oblastiach, kde kladiete palec, ukazovák alebo prostredník. Vďaka tomu môžete počas hry robiť prirodzenejšie gestá rukami.

● Sledovanie: Ovládač VR je sledovaný novým VR headsetom cez sledovací krúžok v spodnej časti ovládača.

● Akčné tlačidlá / analógové páčky: Ľavý ovládač obsahuje jednu analógovú páčku, trojuholníkové a štvorcové tlačidlá, tlačidlo „uchopenia“ (L1), spúšťacie tlačidlo (L2) a tlačidlo Vytvoriť. Pravý ovládač obsahuje jednu analógovú páčku, krížové a kruhové tlačidlá, tlačidlo „uchopenia“ (R1), tlačidlo spúšte (R2) a tlačidlo Možnosti. Ako príklad môže byť použité tlačidlo „uchopenie“ na vyzdvihnutie herných objektov.

Zdroj: PlayStation

Tímy produktov, inžinierstva a dizajnu spoločnosti SIE spolupracovali na zostavení nášho nového ovládača VR od základu s cieľom urobiť obrovský skok od hrania VR súčasnej generácie. Ovládač bude mať teraz na otestovanie herná komunita a možno sa dočkáme ešte nejakých vylepšení do finálnej fázy PlayStation 5 VR. Ta je zatiaľ v nedohľade.

Zdroj : PlayStation blog

Aká je Vaša reakcia?
Zaujímavý článok
0%
Prekvapilo ma to
0%
Pobavilo ma to
0%
Článok má chybu
0%
Autor
Michael Šubák
Som zakladateľom projektu VirtualnaRealita.eu. Virtuálna realita je zaujímavá a nie je len pre hráčov. V každej oblasti môže táto čoraz dostupnejšia technológia pomôcť. Jednoduchšie učenie, spoznávanie sveta, tvorba grafiky, či pozeranie športových prenosov alebo výcvik letcov. Som majiteľom Oculus Rift CV. Rád píšem píšem o VR a chcem sa tejto technológii venovať aj v budúcnosti. Viac o mne na www.michael.subak.sk