Všeobecne virtuálna realita
Pokračovať v čítaní
Hlavnou prekážkou virtuálnej reality pre počítače vraj budú káble
0

Tvrdí do zakladateľ najznámejšieho hráča na trhu s virtuálnou realitou, spoločnosti Oculus VR. Začiatkom budúceho roka sa objavia systémy pre virtuálnu realitu pre počítače, medzi hlavné patria Oculus Rift či Vive VR.

Zakladateľ Oculusu – Palmer Luckey sa na Twitteri v niekoľkých príspevkoch vyjadril k najbližšej budúcnosti tejto technológie z trocha iného pohľadu, než je rozlíšenie displeja či ovládanie.

Hlavnou prekážkou, ktorá bude dlho obmedzovať high-endovú PC virtuálnu realitu, budú podľa jeho slov káble. Súčasné systémy potrebujú do okuliarov s pokročilým displejom a senzormi privádzať nielen napájanie, ale aj dáta zo senzorov a obrazové dáta z PC.

Pripojené káble samozrejme znamenajú obmedzenie v pohybe, či už v podobe dĺžky alebo zamotávania okolo tela, ktoré používateľa ruší pri zážitku.

Oculus Rift má síce iba jeden tenký kábel kombinujúci všetko potrebné, aj ten je však pre VR obmedzujúci (zdroj: Oculus VR)

Oculus Rift má síce iba jeden tenký kábel kombinujúci všetko potrebné, aj ten je však pre VR obmedzujúci (zdroj: Oculus VR)

Mobilná virtuálna realita tak bude podľa Palmera úspešnejšia a rozšírenejšia skôr, ako tá pokročilejšia na PC. Hlavný rozdiel je pochopiteľne vo výkone a možnostiach. Riešenie typu Samsung Gear VR síce beží len s mobilným telefónom, avšak nemôže poskytnúť podobný výkon ako desktopové zostavy. Sú tak obmedzené skôr na multimediálny VR zážitok či jednoduchšie hry.

Aby bolo možné nahradiť káble aj pre virtuálnu realitu typu Oculus Rift alebo Vive VR, bude potrebné vyriešiť technológie pre bezdrôtový prenos veľkého množstva dát s nízkou odozvou a bezdrôtové napájanie.

Zdroj : Zive.sk

 

Aká je Vaša reakcia?
Zaujímavý článok
0%
Prekvapilo ma to
0%
Pobavilo ma to
0%
Článok má chybu
0%
Autor
Michael Šubák
Som zakladateľom projektu VirtualnaRealita.eu. Virtuálna realita je zaujímavá a nie je len pre hráčov. V každej oblasti môže táto čoraz dostupnejšia technológia pomôcť. Jednoduchšie učenie, spoznávanie sveta, tvorba grafiky, či pozeranie športových prenosov alebo výcvik letcov. Som majiteľom Oculus Rift CV. Rád píšem píšem o VR a chcem sa tejto technológii venovať aj v budúcnosti. Viac o mne na www.michael.subak.sk