Všeobecne virtuálna realita
Pokračovať v čítaní
Disney investuje 65 miliónov dolárov na vyvoj virtuálnej reality
0

Disney, známa spoločnosť sa rozhodla podporiť virtuálnu realitu, investovala 65 miliónov dolárov na vývoj filmov vo virtuálnej realite.

Spoločnosť Walt Disney je medzi hlavnými investormi JauntVR, investovala do začiatkov virtuálnej reality JauntVR   $66 miliónov (series C round of funding). Je to najnovší dôkaz, že Hollywood chce byť súčasťou VR predtým, než technológia bude široko dostupná.


Jaunt so sídlom v Silicon Valley vyvinula kinematickú platformu, ktorá vytvára obsah virtuálnej reality. Platforma zahŕňa (custom camera) vlastný fotoaparát, schopný vyrábať exkluzívny, 360-stupňový záznam profesionálnej kvality, ďalej softvér na synchronizáciu záberov, distribučný systéma Los Angeles VR produkčné štúdio.

CAA-backed Evolution Media Capital a China Media Capital sa pripojili k Disney ako hlavní investori, čím financovanie Jaunt stúplo na viac ako  $100 miliónov.

Jens Christensen, riaditeľ spoločnosti Jaunt, povedal Fast Company, že spoločnosť použije novo-nadobudnuté financie na rozšírenie svojich existujúcich operácií, ako aj na posilnenie svojho rastu po celom svete.

Jaunt dúfa, že sa stane platformou výberu pre filmárov, inzerentov, zabávačov a ostatných, ktorí stále viac produkujú videá a filmy používajúc 360-stupňovú virtuálnu realitu. Medzi tými, ktorí už používajú túto technológiu sú hudobník Paul McCartney, filmový režisér Paul Feig (Bridesmaids, Spy), a odevná spoločnosť The North Face .

Nové financovanie prichádza v čase, keď kinematická VR získava väčšiu a väčšiu oporu v celej rade priemyselných odvetví. VR už bola použitá na nahrávanie všetkého od koncertov cez dobrodružné športy až ku krátkemu rozprávaniu príbehov. Po aprílovom katastrofálnom zemetrasení v Nepále natočila mediálna spoločnosť RYOT dramatický VR film, ktorý prerozprávala Susan Sarandon. Krátky film umožnil divákom vidieť dopad skazy na himalájsky národ, čím sa takisto preukázal rozprávací potenciál média.

Minulý týždeň prezentovali Disneym vlastnené ABC News VR rozprávací “zážitok”,produkovaný v spolupráci so spoločnosťou Jaunt, ktorý divákov zaviedol do Damasku v Sýrii, kde mohli  vidieť 360-stupňový obraz života na uliciach vojnou poznačenej krajiny. Podľa Chistensena nebol tento projekt nijako prepojený s novým financovaním.

Christensen tvrdí, že s jeho novým financovaním sa Jaunt naďalej bude sústreďovať na svoj hardvér; “tvrdý výpočtový fotografický softvér”, ktorý jeho partneri používajú na spracovanie ich záznamu; na aplikácie pre akékoľvek VR zariadenia, od Oculus Rift po mobilné headsety ako Samsung GearVR; a svoj Studio program.

Dodal, že firma plánuje rozšíriť všetky štyri oblasti,  pretože VR hardvér sa isto blíži k tradičnému prijatiu. Budúci rok sa očakáva, že Facebookom vlastnený Oculus vydá spotrebiteľskú verziu Rift a ponuky ďalších spoločností by takisto mali zasiahnuť trh. A čím viac spotrebiteľov dostane do rúk VR zariadenia, tým potrebnejšia bude prítomnosť širokého obsahu. A keďže v počiatočných fázach budú prevažnú časť tvoriť pravdepodobne hry, je jasné, že kinematické ponuky majú takisto veľký potenciál.

Okrem iného plánuje Jaunt použiť nové financovanie, hlavne s pomocou svojho čínskeho investora, ako aj s pomocou európskych mediálnych spoločností ProSieben a Axel Springer SE, na rozšírenie svojej pôsobnosti do týchto častí sveta. Christensen vidí Čínu ako “nesmierne obrovský trh” pre VR. Európa takisto prezentuje výraznú príležitosť na expanziu, a to z hľadiska spotrebiteľov i filmárskeho talentu.

CELOVEČERNÉ FILMY?

Už boli zaznamenané pokusy o vytvorenie celovečerných VR filmov. Ale bez ohľadu na Disneyho hlavnú rolu vo financovaní, Christensen si nemyslí, že by záujmom štúdia bolo dostať sa k produkcii celovečerných VR filmov, aspoň nie zatiaľ.

“Očakávam, že ľudia začnú vo VR robiť stále viac a viac a nakoniec budú vyrábať aj celovečernú zábavu”, hovorí. “Práve teraz, pri terajšom stave zariadení, nemyslím si, že by ľudia chceli nosiť objemné headsety počas dvojhodinových filmov. Musia byť oveľa ľahšie.”

Pre túto chvíľu, ako hovorí, sa Jaunt a jeho partneri sústreďujú na kratší VR obsah, zvyčajne v rozsahu od troch do piatich minút.

“Jaunt vyniká ako pravý líder na poli kinematickej virtuálnej reality, je to vynárajúce sa médium s neopísateľným potencionálom vo všetkých sektoroch zábavy,” Kevin Mayer, výkonný viceprezident a riaditeľ pre stratégiu, funkcionár pre spoločnosť Walt Disney, povedal výrokom. “Unikátne riešenie firmy Jaunt čo sa týka výroby a publikovania vysoko-kvalitných VR záznamov je prelomom, a my sa tešíme z jeho potenciálu do budúcnosti.”

Rick Hess, zakladateľ a spolu-riadiaci partner Evolution Media Capital, súhlasil.

“Evolution investuje do spoločností, ktoré nie sú len inovatívne, ale skutočne zodpovedné za masívny posun, ktorého sme všetci svedkami,” hovorí Hess. “Business médií  bude o pár rokov úplne iný, a spoločnosti ako Jaunt budú riadiť zmeny.”

Jeden interný pracovník Hollywoodu, ktorý radí ľuďom v priemysle virtuálnej reality, navrhol Fast Company, že záujem Disneyho o Jaunt pravdepodobne pramení z Disneyho záujmu o celkový produkčný systém spoločnosti.

“Sme tak skoro pri tvorbe tohto nového média z rozprávacej perspektívy , že filmári pohrávajúci sa v tomto priestore zároveň prechádzajú procesom experimentovania s tým, čo vlastne rozprávanie je,” hovorí poradca. “Aby ste to urobili, potrebujete fotoaparát, ktorý dokáže dať dohromady 360-stupňový záznam a na konci vypľuvnúť dobrý obraz.”

Jaunt má jednu z mála kamier schopných urobiť to podľa Hollywoodskych štandardov. Celkový spôsob výroby spoločnosti môže prekonať to, čo je inak príliš drahé a čas-pohlcujúce pre profesionálnych filmárov.

Ostatné Hollywoodske štúdiá tiež experimentujú s VR, hovorí poradca. Napríklad 20th Century Fox vyrobili krátky VR film založený na filme s Reese Witherspoon Wild. ” Všetky popredné štúdia už dali zelenú nejakým skúsenostiam,” hovorí. Avšak zatiaľ to bolo hlavne vo “fáze vzdelávania” namiesto kompletnej výroby, keďže spotrebiteľský hardvér virtuálnej reality ešte len zaplaví trh.

Aká je Vaša reakcia?
Zaujímavý článok
0%
Prekvapilo ma to
0%
Pobavilo ma to
0%
Článok má chybu
0%
Autor
Michael Šubák
Som zakladateľom projektu VirtualnaRealita.eu. Virtuálna realita je zaujímavá a nie je len pre hráčov. V každej oblasti môže táto čoraz dostupnejšia technológia pomôcť. Jednoduchšie učenie, spoznávanie sveta, tvorba grafiky, či pozeranie športových prenosov alebo výcvik letcov. Som majiteľom Oculus Rift CV. Rád píšem píšem o VR a chcem sa tejto technológii venovať aj v budúcnosti. Viac o mne na www.michael.subak.sk