Oculus Rift
Pokračovať v čítaní
Oculus Connect 3 – prehľad noviniek, nižšie požiadavky pre Oculus Rift
TOP Prispevok
0

Po troch dňoch predstavovania noviniek spoločnosti Oculus a ich partnerov sme sa dozvedeli viacero vecí. Nestihli ste si pozrieť Oculus Connect 3 ? Nevadí, pozrite si náš prehľad.


Koncept – Standalone

Mark Zuckerberg zadelil virtuálnu realitu do troch kategórií. Prvou je tá mobilná, ktorou bol myslený Gear VR. Druhou je virtuálna realita pre Windows ako je Oculus Rift a treťou a to novou je standalone. Ide o koncept virtuálnej reality bez káblov a bez nutnosti pripojenia k PC alebo konzole. Oculus teda oznámil samostatný VR headset, ktorý bol navrhnutý ako zlatá stredná cesta medzi Oculus Rift a cenovo dostupným, ale obmedzeným Gear VR. Tento headset bude mať sledovanie polohy, ktorá je najväčším rozdielom medzi mobilným a desktopovým VR. Headset je len vo fáze prototypu.


ssp_874

Tri kategórie VR (Zdroj : Verge)

Oculus Touch

Konečne ! Na poriadny ovládač pre Oculus Rift sa čakalo veľmi dlho. Nehovorím, že Xbox ovládač a Oculus Remote nie sú fajn, ale pre použitie rúk vo virtuálnej realite prosto nepostačujú. Oculus Touch sú ovládače, ktoré Vám umožňujú používať ruky vo virtuálnej realite. Nevyzerajú ako bežný ovládač, ani sa nepodobajú tým na HTC Vive. Tieto ovládače skúmajú presne vaše prsty aj s pomocou senzorov. Každé zdvihnutie ukazováka sa ukáže vo virtuálnej realite. Cena Oculus Touch je 177,5 € a začne sa predávať 6. decembra. Taktiež k ovládačom dostanete zdarma VR sports a hru The Unspoken.

ssp_999

Ovládače Oculus Touch (Zdroj : Verge)

Room-Scale

Priestorová virtuálna realita, alebo nazývaná room-scale už nie je tak unikátnosť headsetu HTC Vive. Oculus totiž potvrdil priestorovú virtuálnu realitu, ktorá ale potrebuje min. dve senzory pre sledovanie. Prvý dostanete k Oculus Rift, druhý ak si kúpite Oculus Touch a tretí si môžete kúpiť samostatne. Tretí Vám umožní väčší pohyb a teda viac priestoru pre hranie. Čo ale znamená, že ak chcete priestorovú virtuálnu realitu, lacnejšia metóda je tá od HTC.

room-scale

Ďalší senzor bude dostupný za 70.47€ a bude dostupný 6. decembra.

Oculus Avatar

Pri vytváraní a inštalácií Oculus Rift si vytvárate profil veľmi jednoducho. Stačí zvoliť fotografiu a meno. No v niektorých hrách alebo sociálnej sieti vTime si môžete vytvoriť avatar, zvoliť si tvár, vlasy, oblečenie a pod. No keďže to nie je veľmi pohodlné, vytvárať si avatar v každej hre, prišiel Oculus s jedným Avatarom, ktorý by mal spolupracovať vo viacerých hrách. Teda jeden avatar pre viacero hier. Podľa ukážky to vyzerá tak, že si budete môcť vytvoriť skoro identickú kópiu Vás pre množstvo prvkov, ktoré sa tam nachádza. Firma sľubuje až miliardu rôznych kombinácií vzhľadu, oblečenie, textúr, ozdôb a ďalších prvkov. Dúfam len v jedno, že to nebude podobné ako v Xbox avatar, že si niektoré veci budete musieť dokúpiť.

avatar

Oculus Home Party

Socializácia vo virtuálnej realite je čoraz častejšia. Teraz môžete s Oculus Rift softvérom vytvárať izby ako priestor pre virtuálne stretnutia, kde môžete komunikovať, hrať hry a sledovať video.

Nižšie HW požiadavky

Za zmenšenými požiadavkami stojí pokrok na pozadí celej platformy, ktorý umožňuje dostupný výkon efektívnejšie využiť pomocou dvoch technológií – Asynchronous Timewarp a Asynchronous Spacewarp. Tieto technológie umožňujú stabilné vykresľovanie scény pri 90 snímkach za sekundu napriek tomu, že použitý HW túto úroveň nedokáže spoľahlivo zabezpečiť. Funkcia Asynchronous Timewarp (AT) slúži ako výplň za obrázky, ktoré systém nestihol vyrenderovať. AT v prípade vynechania obrázku vezme posledný renderovaný záber a poslednú zaznamenanú orientáciu hlavy hráča, následne vygeneruje syntetický obrázok, čím znižuje pocit akejkoľvek neplynulosti.

Asynchronous Spacewarp (AS) vychádza z rovnakého zámeru, avšak rieši problémové situácie, kedy je hráč alebo celá scéna v pohybe. Funkcia analyzuje rozdiely (napríklad pohyb rúk a hlavy) medzi poslednými dvoma renderovanými zábermi, z ktorých rovnako vytvorí syntetický obraz.  AT podľa vysvetlenia Iribeho navyše znižuje celkový počet FPS na polovicu – 45 snímok za sekundu. Syntetický je tak každý druhý záber (v súčte tak naďalej ostávame na hodnote 90 FPS), čo výrazne znižuje zaťaženie hardvéru.

Minimálne požiadavky zasiahli najmä procesor, ktorý už nemusí byť tak výkonný. No grafická karta stále ostala. Podľa mňa je to trošku nepraktické, z dôvodu, že keď si už niekto kúpi grafickú kartu Nvidia GeForce GTX 960 za 250€, určite si nekúpi procesor Intel Core i3-6100 za 120€, ale niečo výkonnejšie. Ale je to výborný krok vpred, ak teda máte už starý počítač, stačí kúpiť novú grafickú kartu a môžete byť VR Ready.

  • Procesor: Intel Core i3-6100 / AMD FX4350 alebo výkonnejší
  • Grafická karta: Nvidia GeForce GTX 960 alebo výkonnejšia
  • RAM: 8 GB a viac
  • Konektivita: HDMI 1.3 obrazový výstup, 1 × USB 3.0, 2 × USB 2.0
  • Operačný systém: Windows 8 alebo novší

Počítač pre virtuálnu realitu za 499 dolárov

Ako demonštráciu zníženia minimálnych požiadaviek na zabezpečenie dostatočného výkonného počítača včera Oculus oznámil partnerstvo s americkou firmou Cyberpower PC, ktorá začne podobné Oculus Ready zariadenia predávať už od ceny 499 dolárov (446 eur).

Oculus Ready notebooky

Nie každý si chce kupovať nový herný počítač, aby  mohol využiť virtuálnu realitu. A tak má virtuálna realita dostať aj o niečo mobilnejšiu podobu. Oculus Ready program sa preto rozrastie aj o notebooky. Šéf Oculusu Brendan Iribe ohlásil partnerstvo s výrobcami Asus, Alienware, Lenovo a Aorus.

Oculus Earphone

Príslušenstvo pre Oculus Rift alebo vymeniteľné slúchadlá pre virtuálnu realitu prídu za cenu 43€ v decembri. Pokiaľ Vám nevyhovujú súčasne, môžete skúsiť tieto, ktoré by mali mať lepší zvuk.

ssp_982

Slovensko bez zmeny

Krajiny, ktoré boli na začiatku ostávajú bez zmeny. Teda nebolo pridané ani Slovensko, ani Česká republika. Teda nakúp Oculus Rift môžeme spraviť buď z iných krajín, alebo pomocou zahraničných predajcov.

Ďalšie informácie z konferencie

  • Spolupráca s Disney štúdiom, môžeme sa dočkať animovaných rozprávok vo VR.
  • Facebook investuje 223€ miliónov pre VR vývojárov

Aká je Vaša reakcia?
Zaujímavý článok
0%
Prekvapilo ma to
100%
Pobavilo ma to
0%
Článok má chybu
0%
Autor
Michael Šubák
Som zakladateľom projektu VirtualnaRealita.eu. Virtuálna realita je zaujímavá a nie je len pre hráčov. V každej oblasti môže táto čoraz dostupnejšia technológia pomôcť. Jednoduchšie učenie, spoznávanie sveta, tvorba grafiky, či pozeranie športových prenosov alebo výcvik letcov. Som majiteľom Oculus Rift CV. Rád píšem píšem o VR a chcem sa tejto technológii venovať aj v budúcnosti. Viac o mne na www.michael.subak.sk