HTC Vive / HTC Cosmos
Recenzia : Brookhaven Experiment – hororová strieľačka, ktorá vystraší
0

HTC Vive, Oculus Rift, PlayStation VR

Ovládače

HTC Vive ovládače, Oculus Touch, PlayStation Move

Túto hororovú hru odporúčam vyskúšať každému z Vás. Nájdete ju v každej VR herni na Slovensku a aj tí, ktorých horory nevystrašia si prídu na svoje, keď sa im vo virtuálnej realite zo zadu zjaví obrovský zombík, ktorého úlohou je Vás zabiť. Táto strieľačková hra Vás ohúri a vtiahne do virtuálnej reality, ale odporúčam ju hrať iba v prípade, že máte dosť odvahy.

Príbeh

Zem je na kolenách a civilizácia vymizla pre neúspešný experiment vo vedeckom observatóriu Brookhaven. Vedci premenili planétu v peklo, keď vynašli a spustili červiu dieru. Brána sa ale nedá zavrieť a vy sa stanete osamelým vojakom. V post-apokalyptickom svete sa musíte prestrieľať kopou votrelcov k počítaču, v ktorom sú uložené všetky dáta potrebné k uzavretiu brány. Vedkyňa, ktorá stojí za celým experimentom prežila, takže môže svoju chybu zvrátiť. Tá k Vám celý čas počas kampaní hovorí.

Množstvo druhov scenárii

Kampaň a survival

Hra ponúka dva režimy hrania, kampaň a survival. V kampani, teda v prechádzaní príbehom, máte prežiť štyri vlny v každej zo scenérií. Scenérií je 10. V prvých scenériách na Vás chodia iba obyčajní zombíci, ktorých zastrelíte jednou strelou do hlavy. Potom prídu čoraz väčší a mohutnejší, na ktorých už budete musieť niekedy použiť aj pomocné strelivá, ako sú granáty, míny a pod. V hre sa nachádza veľké množstvo zombíkov a väčšina z nich je naozaj veľmi dobre vymodelovaná. Kampaň môžete prejsť v priebehu troch hodín.

Survival je skôr určený pre VR herne, keďže nemáte veľa času na prejdenie celého príbehu, pokiaľ nemáte VR headset. V survivale je vašou úlohou prežiť s obmedzeným počtom nábojov.

Skúste si takého zombika nevšimnúť a nepočuť keď sa bude blížiť k Vám zo zadu. Len pozor aby ste neodhodili VR headset s ovládačmi.

Kampaň

Začínate v opustenej továrni a k dispozícii máte iba nôž a pištoľ s obmedzeným počtom nábojov. Po úspešnom skončení každej z vĺn si môžete vybrať, či budete vyliečený, alebo či dáte prednosť väčšiemu množstvo nábojov a vybavenia. V hre väčšinu času používate 4 veci. V ľavej ruke je nôž s baterkou a v tej pravej máte pištoľ a doplnkovú zbraň. Začínate s obyčajnou pištoľou s pomerne slabou kadenciou. V hre sa nachádza viacero vybavení a vylepšení, ktoré postupom času, hraním príbehu odomykáte.

Vylepšenia zbraní

Vybavenie, ktoré si môžete dopĺňať nachádzate a odomykáte na mapách, ktoré hráte. V každej scenérii sú rozmiestnené debny, niektoré skryté a niektoré na seba upozorňujú blikaním. Postupne dostávate ďalšie pištole s lepšou kadenciou, väčším zasobníkom. Neskôr budete môcť použiť aj Uzi a brokovnicu. Uzi je zbraň, v ktorej sa Vám veľmi rýchlo minú náboje, ale nie je až taká presná, ako pištole. Uzi odporúčam používať na posledné vlny. Touto zbraňou by ste mali šetriť najmä v survivale. Taktiež budete môcť použiť svetlice, omračovacie granáty, granáty, molotov a nášľapné míny.

Táto zombíkovska strieľačka je robená do priestoru, preto je dostupná pre VR headsety Oculus Rift s Oculus Touch a HTC Vive. Oveľa lepšie sa hrá na Oculus Touch, nakoľko je ovládač prirodzenejší a máte pocit, ako keby ste držali reálnu zbraň. Na túto hru nepotrebujete veľa priestoru, stačí aj 1,5 x 1,5 m. Táto hra je ale dostupná aj pre PlayStation VR.

Zhrnutie

Hru hodnotím ako výbornú, no neodporúčam ju hrať malým deťom a arachnofobikom. Po prvé, je k nej hodnotenie 18+ a keďže z času na čas k Vám prilezie pavúk, ktorý vyzerá 3-krát horšie a je 10-krát väčší ako ten reálny, čo nie je veľmi potešujúci pohľad pre arachnofobikov. Aj keď postupom času sa na to dá zvyknúť. Brookhaven Experiment je výborný hororový zážitok pre HTC Vive a Oculus Rift, ale aj pre PlayStation VR. S touto hrou budete schopný stráviť desiatky hodín zábavy.

Vo virtuálnej realite to má úplne iný efekt, ako len obyčajný obrázok.

Stiahnuť zo Steamu

Stiahnuť pre PSVR