Recenzia: Angry Birds VR: Isle of Pigs

Oblasť hrania

V priestore, možnosť aj v sede

Podpora slovenčiny alebo češtiny

Nie

Angry Birds VR: Isle of Pigs prináša klasickú hru Angry Birds do virtuálnej reality a robí to s takou eleganciou, že by som ju bez váhania označil za jednu z najlepších hier v sérii.

Angry Birds

Angry Birds, jedna z najpopulárnejších mobilných hier všetkých čias, prvýkrát pristála na smartfónoch v decembri 2009. Táto hra od fínskej spoločnosti Rovio Entertainment okamžite získala srdcia hráčov po celom svete vďaka svojej jednoduchej, ale návykovej hrateľnosti, kde hráči používajú prak na vystrelenie vtákov s cieľom zničiť konštrukcie a poraziť prasiatka. S viac ako miliardami stiahnutí sa Angry Birds rýchlo rozrástlo do celého univerza hier, televíznych seriálov a dokonca aj filmov.

V roku 2018 Rovio a Resolution Games priniesli sériu do novej dimenzie s Angry Birds AR: Isle of Pigs, ktoré bolo prvýkrát uvedené pre iOS zariadenia. Táto rozšírená realita (AR) verzia hry umožnila hráčom vniesť konflikt medzi vtákmi a prasiatkami priamo do ich obývacích izieb, kde mohli používať svoje mobilné zariadenia na to, aby videli hru rozvinutú na fyzických povrchoch vo svojom prostredí. S AR technológiou, Angry Birds AR: Isle of Pigs ponúkla ešte pútavejšie a interaktívnejšie herné zážitky, umožňujúce hráčom obísť štruktúry a nájsť najlepší uhol pre ich deštruktívne výstrely. Rozšírená realita pridala nový rozmer stratégie a ponorila hráčov do sveta Angry Birds ako nikdy predtým.

Angry Birds VR

Angry Birds VR

Hra, vydaná 7. februára 2019 štúdiom Resolution Games, je dostupná na platformách Steam, Viveport a Meta Store. Ja som hru vyskúšal na Quest 3.

Hrateľnosť je podobne jednoduchá ako pri pôvodnej hre Angry Birds z roku 2009, ale s tým rozdielom, že tu máte k dispozícii iba štyri typy vtákov, ktoré strieľate na 3D objekty plné nepriateľských prasiatok. Našťastie, hra sa vyhýba závislosti generujúcim prvkom ako lootboxy alebo pay-to-win spotrebným materiálom, čo je osviežujúce v dnešnej dobe hier. Angry Birds VR ponúka „čistú“ zábavu so všetkými prvkami, ktoré robia sériu Angry Birds tak príjemnou.

Intuitívna od prvého spustenia

Hra je intuitívna – vták sa automaticky umiestni do vašej ruky s prakom, a vy ho jednoducho vypálite potiahnutím opačnej ruky, pričom aktivujete špeciálne schopnosti vtákov vo vzduchu. Aj keď je cielenie vďaka miereniu s bielymi oblúkmi zdanlivo jednoduché, hra niekedy vyžaduje teleportovanie na určené miesta pre optimálny uhol útoku. Hru je možné hrať v sede, ale obtiažnejšie, lebo niekedy potrebuje dostatočný pohyb a správne uhly státia a dobré cielenie.

Zábava nekončí ani pri 5 opakovaniach

Hra vás bude často nútiť k opakovaniu pokusov, kým nezistíte správnu stratégiu – typický Angry Birds štýl. Miera obtiažnosti nie je vždy postupná, čo znamená, že niektoré úrovne môžu byť neočakávane náročnejšie. Momentálne hra obsahuje len dva typy nepriateľov: štandardné zelené prasiatka a občasné veľké bossové prasiatka, ktoré prinášajú určitú variáciu.

Množstvo úrovní

Hra sa pýši štyrmi etapami s trinástimi úrovňami každá, čo poskytne takmer tri hodiny zábavy. Replay existuje, ale neexistujú žiadne špeciálne úrovne alebo dodatočné výzvy, ktoré by ponúkli väčšiu obťažnosť alebo dôvod na opätovné hranie, ako sme zvyknutý pri hraní na mobile.

Možnosť hrať v mixovanej realite

Od 26. marca hra priniesla zasadnú aktualizáciu a to obohatenie o mixovanú realitu. Aktualizácia „MR Mode“ umožňuje hráčom umiestniť scény z Angry Birds VR: Isle of Pigs do ich vlastného reálneho prostredia. S funkciami mapovania miestnosti som mohol manuálne presunúť úroveň na vhodné miesto podľa vlastného výberu, či už na podlahu, stôl alebo inde, pričom padajúce objekty – ako sú bloky, prasiatka, vtáky a pod. – sa odrážali a zasiahli skutočné povrchy v prostredí. Taktiež aktualizácia priniesla používanie vlastných rúk na držanie praku, vystreľovanie vtákov, zmenšovanie a otáčanie hracieho priestoru a ďalšie. Aktualizácia „MR mode“ je len pre majiteľov na Meta Quest a Pico dostupná zadarmo.

Vtiahne do deja

Pokiaľ ide o ponorenie, Angry Birds VR vás skutočne vtiahne do jej jasného a milého karikatúrneho sveta, ktorý pôsobí dokonale v prostredí virtuálnej reality. Herný svet a roztomilá hudba dodávajú hre pôvab a zaručujú, že sa neomrzí ani po dlhšom hraní. Hra je veľmi príjemná aj pre tých, ktorí s VR skúsenosťami len začínajú, a dá sa hrať aj v sede, čo zvyšuje jej prístupnosť.

Angry Birds VR: Isle of Pigs je vynikajúce rozšírenie série, ktoré zachováva kúzlo a jednoduchosť, ktoré robia Angry Birds takým obľúbeným, a zároveň pridáva nový rozmer s použitím virtuálnej reality.

0%
0%
0%