Všeobecne virtuálna realita
Pokračovať v čítaní
Medici Univerzity Komenského inovujú štúdium do virtuálnej reality
0

Študenti z Lekárskej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave (LF UK) vytvorili aplikáciu pre virtuálnu realitu, s ktorou sa dostanete do virtuálnej pitevne. Študent Tomáš Brngál so svojím tímom v študentskom startup-e Virtual Medicine prišiel s nápadom, ako zjednodušiť a zatraktívniť štúdium medicíny. Vymysleli totiž jedinečnú medicínsku aplikáciu vo VR.

Anatómia je stavebný kameň medicínskeho štúdia, preto začali práve ňou a aktívne spolupracujú s Anatomickým ústavom LF UK. Vďaka podpore prodekanky LF UK a prednostky Anatomického ústavu LF UK doc. MUDr. Elišky Kubíkovej, PhD., spoločnosti Samsung Slovakia a víťazstve tohto projektu v grantovom programe Nadácie Tatra banky zriadia v blízkej dobe na fakulte „VAU“ – virtuálnu anatomickú učebňu.


„Našou víziou je spraviť štúdium medicíny pochopiteľnejším a zaujímavejším, zefektívniť a zjednodušiť ho. Cieľom projektu je dokončiť a globálne predávať VR Anatomy – medicínsku vzdelávaciu aplikáciu pre študentov medicíny a doktorov, ktorá funguje na princípe virtuálnej reality. V krátkodobom horizonte chceme vytvoriť vývojárske štúdio, ktoré postupne vďaka spolupráci s poprednými odborníkmi inovuje a aplikuje vzdelávanie medicíny na možnosti 21. storočia,“ hovorí medik UK Tomáš Brngál.

virtual_medicine_tomas_brngal_610_700

Študentskému startup-u Virtual Medicine sa nedávno podarilo uspieť v súťaži Slovak Student Startup Cup v kategórii „Veda a medicínske technológie“. Taktiež obsadili prvé miesto v súťaži Quick pitch na konferencii Startup or Shutdown. So svojimi projektmi bodovali i na ŠVOČ na LF UK, kde boli najúspešnejší v kategórii „Inovatívne technológie v medicíne a aplikovaná morfológia“.

Hlavnými výhodami aplikácie sú:

  • Interaktivita – pomocou ovládačov môže užívateľ ľubovoľne manipulovať s 3D modelmi, napr. otáčať, oddeľovať, zväčšovať, ako keby držal reálne časti tela v ruke.
  • Vtiahnutie do deja – moderné počítačom vytvorené prostredie dáva užívateľovi pocit, že sa nachádza v anatomickej pitevni, i keď práve sedí doma, čo zároveň zvyšuje sústredenosť študenta na učivo, keďže ho nevyrušujú externé okolité vnemy.
  • Zážitkové učenie, ktoré zvyšuje motiváciu a vedie k ľahšiemu zapamätaniu si učiva.
  • Lepšia priestorová predstavivosť ako pri štúdiu z knižného atlasu alebo z mobilnej aplikácie.
  • Zapájanie viacerých zmyslov pri učebnom procese (oči, gestika, sluch).

Víziou tímu v dlhodobom horizonte je vyvíjať pokročilé medicínske aplikácie, ktoré budú lekárom pomáhať a zjednodušovať ich prácu.

Táto aplikácia bude zdarma a plánujú ju vydať pre Samsung Galaxy Gear a HTC Vive.

Zdroj článku: uniba.sk

Aká je Vaša reakcia?
Zaujímavý článok
0%
Prekvapilo ma to
0%
Pobavilo ma to
0%
Článok má chybu
0%
Autor
Michael Šubák
Som zakladateľom projektu VirtualnaRealita.eu. Virtuálna realita je zaujímavá a nie je len pre hráčov. V každej oblasti môže táto čoraz dostupnejšia technológia pomôcť. Jednoduchšie učenie, spoznávanie sveta, tvorba grafiky, či pozeranie športových prenosov alebo výcvik letcov. Som majiteľom Oculus Rift CV. Rád píšem píšem o VR a chcem sa tejto technológii venovať aj v budúcnosti. Viac o mne na www.michael.subak.sk