RECENZIA : Batman™: Arkham VR – Akčný zážitok plný logiky a vychutnávania príbehu

Kinetóza

Žiadna v stoji. V sede netestované.

Oblasť hrania

V sede, v stoji

Podpora slovenčiny alebo češtiny

Nie

Zážitkových hier pre virtuálnu realitu je už niekoľko. Pokiaľ ste fanúšikom Batmana, mali by ste si vyskúšať hru od Rocksteady Studios. Vytvorili totiž zážitok Batmana vo virtuálnej realite. Ide o výborný hodinový zážitok, pri ktorom budete používať rôzne futuristické nástroje, pracovať s databázami, vyhľadávať predmety, riešiť rôzne hádanky. V podstate sa zahráte na takého detektíva a zistíte príčinu vraždy vašich priateľov.

Zaujímavosťou na tejto hre je, že si môžete vybrať, buď budete stáť alebo sedieť. Odporúčam ale samozrejme sedieť na precítenie celej hry a vyhnutiu sa nepríjemným momentom pri presúvaní,  z ktorých Vám môže byť zle. Ďalšou zaujímavosťou je, že Batman je oficiálne od veku 17+. Nakoľko je táto hra dostupná vo VR herniach, odporúčam rodičom nedávať túto hru hrať malým deťom. Pohľad na vlastné oči, na mŕtve tela, či zabíjanie je v tejto hre často zobrazované.

Príbeh

Na začiatku si zažijete na vlastný pocit, aké to mal malý Brucie ťažké v jeden večer, keď ich rodinu prepadol lupič a zabil mu oboch rodičov. Po tomto dramatickom zážitku Vám váš sluha podá kľúč od vašej tajnej jaskyne. Následne bude môcť vidieť odkaz od hlavného nepriateľa Jokera, vypočuť nahrávky z rádia, či zistiť viac informácií o krvnej vzorke. Taktiež si pozriete databázu priateľov a nepriateľov, ktorých máte vypátrať. Následne už len nasadnete do „Batmobilu“ a hurá do hry.

Tento kľuč otvára jaskyňu.

Prvou vašou úlohou bude vypátrať, kto zabil vášho priateľa Dicka. Následne vyšetrite to, ako zomrel a vypátrate vraha. Ďalej sa už nechajte prekvapiť touto malo pohybovou hrou s veľa možnosťami. K dispozícii máte počas celej hry pri páse zavesený vystreľovací hák a dobre známy analyzér, okolo ktorého sa väčšina úloh točí. Využitie nástrojov nie je len o úbohom stlačení tlačidla, ako sme doteraz zvyknutí. Nie, musíte naozaj rukou siahnúť k pásu a potom predmetom zamieriť tam, kam treba. Na prvý pohľad drobnosť, ale dopad na vtiahnutie do hry je enormný!

Príbeh hry je ale veľmi krátky, v podstate navštívite len nejaké tri, štyri lokácie, a než si dostatočne zvyknete na všetky prvky ovládania, už ste na konci. Ide o krátky, no zato zaujímavý zážitok na hodinku až dve. Po odohraní príbehu sa ešte môžete do jednotlivých miest vracať, riešiť nepovinné hádanky a hľadať zberateľské predmety.

Grafika a hrateľnosť

Grafika je naozaj vypracovaná, dá sa povedať, že vývojári od Rocksteady Studios už naozaj po štvrtej hre zameranej na Batmana, vedia ako preniesť atmosféru Gothamu na výbornú. Hra taktiež ponúka množstvo možností ako si pridať na grafike, alebo na svižnosti hry. Hrateľnosť je naozaj výborná, plne interaktívne prostredia a niektoré aj zbytočné doplnky počas návštevy lokalít vedia predĺžiť herný čas.

Hra je dostupná pre desktopovú virtuálnu realitu HTC Vive a Oculus Rift. Taktiež ale aj pre konzolovú PlayStation VR, aj keď tam už je ta grafika na slabšej úrovni, čo je samozrejme. Jednoznačne je asi najlepšie vyskúšať túto hru vo VR herni, kde by Vám počas hry mali pomôcť, ak by ste nevedeli pokračovať ďalej, čo bude možné.

Výhody

Grafika
Množstvo ďalších úloh počas hrania príbehu