Všeobecne virtuálna realita
Pokračovať v čítaní
Virtuálna realita v interiérovom dizajne

V spojitosti s vývojom softvérových a hardvérových nástrojov pre dizajnovanie interiérov prostredníctvom virtuálnej reality, sledujeme v tomto odvetví výrazný potenciál informačno-komunikačných technológii (ICT). Využívanie ICT nástrojov ponúka možnosť realistického vnímania návrhu už v štádiu jeho prvotnej myšlienky(štúdie). Skupina real-time vizualizácií s podporou hardvérových nástrojov ako Oculus RIFT, HTC Vive poskytujú voľnosť v pohybe po virtuálnom interiéri s možnosťou jeho virtuálneho dizajnovania. Vývojom dokonalejších ICT sotvérových nástrojov pre dizajnovanie vo virtuálnej realite vieme dosahovať stále realistickejšie virtuálne prostredie.

Real time dynamické vizualizácie interiérov na báze herného engínu

Táto technológia sa primárne používa pri vývoji počítačových hier pre herné konzoly (PC, Playstation, XBOX a pod.). Vďaka možnosti jednoducho vytvárať virtuálne prostredie a pracovať s virtuálnym prostredím, našla táto technológia široké uplatnenie aj v odvetví architektúry a dizajnovania. Prostredníctvom „game engine“ je možné vytvoriť realistické interaktívne prostredie interiéru, v ktorom je možné sa voľne prechádzať a tento interiér dizajnovať (pohybovať nábytkom a zariadenie interiéru, upravovať materiálové a farebné riešenia povrchov v interiéry). Proces vývoja real time dynamickej vizualizácie (DRTV) pre architektonický návrh interiéru znázorňuje bloková schéma (Obr. 1).

Vaša podpora je pre nás kľúčová. Už od roku 2014 neúnavne prinášame najnovšie informácie o virtuálnej realite, a to všetko zadarmo. Naša redakcia sa snaží osvetliť tieto moderné technológie každému na Slovensku, ale bez vašej pomoci to nebude možné.

Články píšeme s vášňou a odbornosťou, avšak náklady na ich vytváranie a udržiavanie webu rastú. Ak nám chcete pomôcť pokračovať v našej práci a zabezpečiť, aby ste aj naďalej mohli čítať kvalitné články, zvážte prosím jednorazový príspevok alebo podporu cez sociálne siete. Váš príspevok, či už malý alebo veľký, robí rozdiel.

Ďakujeme.

Aká je Vaša reakcia?
Zaujímavý článok
100%
Prekvapilo ma to
0%
Pobavilo ma to
0%
Článok má chybu
0%
Autor
Pavol Kaleja
Doktorand na stavebnej fakulte v Košiciach a spoluzakladateľ 3D/VR štúdia VIZUALIZACKY. V akademickom aj podnikateľskom prostredí sa venuje nástrojom virtuálnej reality v stavebníctve, architektúre a dizajne. Za svoje aktivity dostal niekoľko ocenení ako titul Študenský podnikateľ roka 2014 či zaradenie do rebríčka Forbes 30 POD 30.