Už skôr sme mohli počuť mnoho o tom, ako práve Morpheus má pomôcť revitalizovať pohybové ovládanie od Sony, ktoré je posledné roky odsunuté skôr na vedľajšiu koľaj. Okrem Move ovládačov tak logicky dostane nový rozmer aj PS4 kamera, ktorá sa v súčasnosti používa skôr na streamovanie ako na hranie. Morpheusu však výrazne pomôže s head trackingom.
Morpheus je vo vývoji už 3 roky a tak je pochopiteľné, že Sony je s ním už skutočne ďaleko. Trošku to priblížil práve prezident SCE Worldwide Studios Shuhei Yoshida. Podľa neho je už headset hotový na 85% a Sony už má za sebou väčšinu práce na tom, aby produkt dostali k zákazníkom. Konkrétny dátum vydania však zatiaľ povedať nechcel. A rovnako mlčal aj ohľadne ceny zariadenia, avšak aj v tomto ohľade niečo málo naznačil. Mnoho komponentov v headsete totiž Sony použilo z vlastných smartphonov, čo im umožňuje držať cenu relatívne nízko. Pre porovnanie, test-kit VR headsetu Oculus Rift je zhruba $350, čo však nie je verzia určená pre koncových zákazníkov.
Vaša podpora je pre nás kľúčová. Už od roku 2014 neúnavne prinášame najnovšie informácie o virtuálnej realite, a to všetko zadarmo. Naša redakcia sa snaží osvetliť tieto moderné technológie každému na Slovensku, ale bez vašej pomoci to nebude možné.
Články píšeme s vášňou a odbornosťou, avšak náklady na ich vytváranie a udržiavanie webu rastú. Ak nám chcete pomôcť pokračovať v našej práci a zabezpečiť, aby ste aj naďalej mohli čítať kvalitné články, zvážte prosím jednorazový príspevok alebo podporu cez sociálne siete. Váš príspevok, či už malý alebo veľký, robí rozdiel.
Ďakujeme.