HTC Vive / HTC Cosmos
Recenzia – The Body VR – prehliadka vnútra ľudského tela
1

Hier vo virtuálnej realite, ktoré Vás vzdelávajú veľmi zaujímavým spôsobom je čoraz viacej. Hru, ktorú odporúčam vyskúšať je The Body VR. Táto hra Vám predvedie mnohé zákutia ľudského tela.

Minule som čítal, akým spôsobom si zapamätáme najviac informácií. 20% z toho, čo sme počuli, 30% z toho, čo sme videli, 50% z toho, čo  sme počuli a videli a 90% z toho, čo sme sami vyskúšali. Virtuálna realita-teda bežné VR headsety nám umožňujú vidieť a počuť. Vzdelávanie teda nemusí byť plné poučiek a ich „biflenia“ sa naspamäť. Namiesto toho, už teraz vieme pozerať rôzne vzdelávacie videá na vlastné oči či hrať hry, ktoré vzdelávajú už aj pomocou najlacnejšej virtuálnej reality, ktorou je VR pre mobilné zariadenia. Jednou z hier je aj The Body VR, ktorá Vám pripomenie starý seriál „Bol raz jeden život“. Táto hra je určená pre desktopovú virtuálnu realitu, ale aj mobilnú. Hra je určená pre platformu HTC Vive, Oculus Rift a Gear VR.

Táto hra dokáže naučiť veľa o záhadách ľudského tela. Po nasadení VR headsetu sa hráč ocitne vo vnútri ľudského tela. Na výber máte 7 prehliadok ľudského tela, ktoré sú prezentované krátkymi videami, ktoré majú dohromady 11 minút a 21 sekúnd. Hra je dostupná okrem angličtiny aj v španielčine, francúzštine a čínštine.

Prvá cesta vedie krvným riečišťom. Naučíte sa, ako krvinky prenášajú kyslík do celého tela. Následne pokračujete na organely, kde sa naučíte ako fungujú. Budete taktiež bojovať proti nebezpečným vírusom. Nemusíte byť milovníkom biológie, aby Vás táto hra zaujala. Zaujímavá prechádzka ľudským telom je pomalá a nevzniká pri nej nevoľnosť, dokonca celou cestou máte pocit, ako keby ste boli v kabínke, čo nevoľnosť odstraňuje. V kabínke, v ktorej sa nachádzate budete mať pred sebou aj chemické zloženie prvkov a 3D modely ako vzorec kyslíka, membrány, leukocytu a pod.

Slovenčina sa ku jazykom podporovaných virtuálnou realitou zatiaľ nedostala a myslím si, že to tak ostane ešte dlhú dobu. Na základné pochopenie tejto hry by Vám mala postačovať slabšia úroveň angličtiny. Hra vyšla 27. septembra a stiahnuť si ju môžete zdarma. Hra sa dá hrať aj s gamepadom a bez headsetu virtuálnej reality.

Stiahnuť pre HTC Vive (Steam)

Stiahnuť pre HTC Vive (VivePort)

Stiahnuť pre Oculus Rift (Oculus Store)