Oculus Rift
Recenzia – Eagle Flight je orlí sandbox pre Oculus Rift, PSVR a HTC Vive
0

Oculus Rift, HTC Vive, Playstation VR

Ovládače

Xbox One ovládač, PS4 ovladač, HTC Vive ovladače

Eagle Flight je hra, ktorá vás zavedie na oblohu Paríža, aby ste na vlastne oči mohli zažiť slobodu lietania a leteckých súbojov. Päťdesiat rokov potom, čo ľudstvo zmizlo z povrchu zemského sa príroda hlási o nadvládu nad hlavným mestom Francúzska. Vy, ako orol môžete prelietavať nad pamiatkami a úzkymi uličkami Paríža so zaujímavým príbehom a možnosťou multiplayeru.

Každý máme svoje sny, ale niektoré si nedokážeme splniť. Jedným z mojich snov je lietať voľne ako vták. Virtuálna realita nám ale umožňuje veľa nereálneho uskutočniť, teda v tom virtuálnom svete. Pokiaľ túžite lietať, s hrou Eagle Flight je to možné. O tomto orliom sandboxe sme už informovali, keď bol vo vývoji v roku 2015. Ubisoft túto hru vytváral najmä pre PlayStation VR, no skôr než sa dostala na samotný PSVR prišla táto hra do Oculus Store 18. októbra, odkiaľ sa dala kúpiť za 39€. Po roku videí a ukážok som sa konečne dočkal.

eagleflight-2

Jednoducho úžasná, celé lietanie je na princípe pohybu hlavy vo virtuálnej realite. Väčšinu letu ovládate hlavou, jemná, či prúdka otáčka zavisí na tom ako veľmi natočíte hlavou do strany a ako ju sklopíte. Rýchlosť letu ale ovládate ovládačom. Ovládačom môžete taktiež robiť útoky v multiplayeri. 3D Paríž je obrovský, pokiaľ lietate v malých výškach. Pokiaľ ale vyletíte vyššie, uvedomíte si, že to nie je až tak veľké. Nájdete tu niekoľko pamiatok ako je Eiffelova veža, Notre Dame katedrála, Múzeum Louvre a pod. V hre si môžete naletieť aj do Zoo, kde môžete nájsť prevažne slony. Počas lietania môžete naletieť do mnohých skratiek, ktoré Vás zrýchlia. Taktiež môžete zberať pierka, ktoré sú roztrúsené po celom meste.

Príbeh

Ako každý orol sa musíte najprv vyliahnuť z vajíčka. Prežívate celý príbeh z pohľadu orla. Po vyliahnutí z vajíčka so svojím súrodencom si dáte menší tréning letu. Preletíte známe pamiatky Paríža a ukončíte tutoriál. Následne Vás čaká 23 príbehových misií a tie je treba odomknúť. Odomykanie prebieha rôznymi účasťami na pretekoch, za ktoré dostávate hviezdičky- min. 1 a max. 3. Nakoniec príbehu som sa ešte nedostal, bohužiaľ pri hre pociťujem pocit závrate po hraní dlhšom ako 15 min.Preto hrám hru veľmi pomaly.

Multiplayer

Multiplayer, je to čo robí túto hru menej stereotypnou. Kedže po prejdení príbehu, už budete poznať 3D Paríž z každej strany, budete vedieť, akú skratku použiť v boji. Boje v hre pre viacerých hráčov sú v štýle 3 vs. 3 s náhodnými hráčmi. V podstate je tam iba jeden mód. Princípom módu je uchmatnúť korisť a priniesť ju pre svoj team. Tími sú v zložení modrý a červený. Bojujete v danom časovom limite a s ovládačom môžete zostreľovať protivníkov.

Eagle Flight je pre Oculus Rift dostupná v Oculus Store. Pre virtuálnu realitu od Sony prišla táto hra 8. novembra. Na priestorovú virtuálnu realitu HTC Vive príde až tesne pred Vianocami a to 20.12.2016.

Zhrnutie

Ide o veľmi dobrú hru, príbeh by mal zabaviť na 6 hodín. Pokiaľ Vás nebude baviť príbeh a neustále lietanie, môžete si zahrať multiplayer. Ten vie zabaviť na niekoľko ďalších hodín. Bohužiaľ, pre nedostatok herných módov len na krátku chvíľu. Hru odporúčam, ale ak máte závraty z niektorých hier vo virtuálnej realite, nebudete si ju môcť naplno vychutnať.

Výhody

Multiplayer
Príbeh