Rozšírená realita
Pokračovať v čítaní
Produkty od spoločnosti BMW sú dostupné aj v rozšírenej realite
0

BMW je veľmi inovatívna spoločnosť v automobilovom priemysle. Pred rokom sme informovali o tom, ako využívajú na vytváranie nových modelov aut virtuálnu realitu. VR má pre vývojárov a dizajnérov veľký prínos v tom, že vidia, ako navrhované prvky reálne na automobile vyzerajú. Nedávno ale spoločnosť využíva ďalšiu a dostupnejšiu technológiu – rozšírenú realitu na zobrazovanie modelov. Rozšírená realita je dostupnejšia, vzhľadom na počet smartfónov na trhu. BMW je prvým automobilovým výrobcom, ktorý poskytuje svojim zákazníkom interaktívny zážitok s produktmi pomocou 3D rozšírenej reality.

Tento čerstvo spustený pilotný program využíva technológiu pre mobilné telefóny Tango, ktorú vyvinula spoločnosť Google. Vďaka nej si môžu zákazníci interaktívne vytvoriť svoje ideálne modely BMW i3 alebo i8. Táto možnosť bude k dispozícii najprv v dvojcifernom počte predajných miest. Záujemcovia budu môcť uskutočniť virtuálnu prehliadku pomocou mobilných telefónoch, ktoré podporujú technológiu Tango. Vďaka nej sa záujemcovia prostredníctvom vizualizácie a rozšírenej reality zoznámia s produktmi BMW i. Vytvoria si 3D obraz, v ktorom sa môžu interaktívne pohybovať: otvoriť dvere alebo kapotu či sadnúť si do vozidla a spoznať interiér. Eric Johnsen, riaditeľ vývoja rozšírenej reality v Google, vraví: „Výhodou technológie Tango je reálne vnímanie okolitého priestoru. Kolesá sú naozaj na podlahe, čo vytvára oveľa realistickejší zážitok.”


Kvalita vytvoreného obrazu je naozaj mimoriadne realistická. „Počas prvých testov sme videli, ako sa ľudia pri vstupe do vozidla zohýnali, aby si neudreli hlavu do strechy,” spomína Andrea Castronovo. „Pridanou hodnotou technológie je vysoká úroveň detailného zobrazenia,” dopĺňa.

BMW i je prvou automobilovou značkou, ktorá ponúka zákazníkom prostredníctvom technológie Tango nevšedný zážitok. „BMW i je v rámci spoločnosti BMW Group priekopníkom v oblasti inovácií, preto bolo jasné, že bude aj prvou značkou, ktorá začne využívať tento prevratný predajný nástroj,” povedal Stefan Biermann, vedúci inovatívneho predaja v BMW Group, BMW i. Aplikácia BMW i Visualiser je najnovšou inováciou v programe budúceho predaja BMW Group. Začal sa používať pred troma rokmi a úplne zmenil zážitok klienta pri kúpe vozidla. Novými meradlami pri predaji vozidiel sa stali viaceré nové nástroje ako Product Genius či Virtual Product Presenter.

BMW aplikácia pre rozšírenú realitu

Aplikáciu BMW i Visualiser navrhla a vyvinula spoločnosť Accenture, ktorá zozbierala obrazové dáta z vozidiel BMW i a spracovala ich pomocou technológie Tango. Zákazníkom ponúka nový interaktívny spôsob spoznávania vozidla vrátane možnosti otvárania dverí či zapínania svetiel. Pre to, aby bol užívateľský zážitok maximálne intuitívny a čo najjednoduchší, je aplikácia skôr vizualizáciou než plnohodnotný konfigurátor. Prvky ako farby interiéru a exteriéru či kolesá sa dajú meniť dotykom obrazovky. Po ukončení vizualizácie si môže zákazník výsledok uložiť, prípadne sa o neho podeliť s ostatnými, vrátane predajcov BMW i. A to cez sociálne médiá, prípadne cez QR kód.

Po ukončení pilotnej fázy sa plánuje sprístupnenie aplikácie v obchode Google Play, aby si ju mohli záujemcovia stiahnuť a kedykoľvek používať na zariadeniach, ktoré spĺňajú nároky aplikácie Tango. „Veríme, že v priebehu pár rokov bude väčšina prémiových zariadení so systémom Android schopných zvládať aplikáciu Tango,” vraví Eric Johnsen. „Rozšírená realita má veľký potenciál pri podpore predaja a my sme ešte stále iba na začiatku,” dodáva.

„Naše výskumy ukazujú, že užívatelia vyžadujú počas nákupného procesu širšie využívanie technológií ako rozšírená realita. Zážitok z digitálneho aj reálneho prostredia je potom oveľa komplexnejší,” vraví Christina Raab, výkonná riaditeľka automobilových aktivít v spoločnosti Accenture. „BMW i používa technológiu Tango a jej zapracovanie do predajného procesu vytvára komplexný zážitok, ktorý zákazníci vyhľadávajú.”

Zdroj : Tlačová správa BMW

Aká je Vaša reakcia?
Zaujímavý článok
0%
Prekvapilo ma to
0%
Pobavilo ma to
0%
Článok má chybu
0%
Autor
Michael Šubák
Som zakladateľom projektu VirtualnaRealita.eu. Virtuálna realita je zaujímavá a nie je len pre hráčov. V každej oblasti môže táto čoraz dostupnejšia technológia pomôcť. Jednoduchšie učenie, spoznávanie sveta, tvorba grafiky, či pozeranie športových prenosov alebo výcvik letcov. Som majiteľom Oculus Rift CV. Rád píšem píšem o VR a chcem sa tejto technológii venovať aj v budúcnosti. Viac o mne na www.michael.subak.sk