Herne a predajne
Recenzia: VRBA – Bar s virtuálnou realitou v Bratislave
0

Chcete si vyskúšať čo dokáže virtuálna realita od HTC Vive ? Navštíviť môžete neobyčajný bar v Bratislave. V tomto bare totiž majú VR headset HTC Vive a môžete si vyskúšať stretnuť sa s veľrybou vo virtuálnej realite zadarmo.

V Bratislave si môžete vyskúšať virtuálnu realitu vo viacerých herniach, napríklad aj v bare VRBA – Virtuálna Realita Bratislava alebo aj The Virtual Reality Bar na Panenskej 675/23. Ide o moderné zariadený bar v bratislavskom Starom Meste, kde okrem drinkov, piva a kávy môžete vyskúšať aj virtuálnu realitu. VR herňa, alebo skôr bar ponúka 4 VR headsety HTC Vive, zatiaľ čo väčšina VR herni v BA iba 3. Ide o najlepšiu VR herňu v Bratislave, ktorá okrem dobrého piva ponúka aj personál, ktorý Vám vytvorí zážitok z virtuálnej reality na mieru.

VRBA – The Virtual Reality Bar

V čom je ale tento bar výnimočný je to, že si môžete vyskúšať virtuálnu realitu zadarmo, presnejšie, je vám ponúknutá hra theBlue, kde spoznáte hlbiny morského dna. Pokiaľ sa vám VR zapáči, môžete pokračovať hraním hier. Cena je za 30 min. hrania je 15€ a hodina 25€. Keď prídete do bežnej herne, ponúknu Vám čo chcete hrať. Tu si ale môžete vybrať z katalógu hier, ktoré som v žiadnej inej herni nevidel.

Nakoľko oficiálne slúchadla k HTC Vive ešte nie sú, bar s VR má zaujímavo spravený zvuk k headsetu.

Bar je veľký a najlepšie je si ísť zahrať v skupinkách, nakoľko pri každom z headsetov nájdeme aj priestorový gauč. Na hornom poschodí sa nachádza jeden VR headset a v celej miestnosti je viacej stolov. Pokiaľ ste teda prišli len na pivo, ktoré je tu naozaj dobré, tak môžete namiesto sledovania TV sledovať projektor, na ktorom beží premietanie z VR headsetu. Dole to ale vyzerá úplne ako herňa, nájdete tu ďalšie tri možnosti na hranie. Tri headsety HTC Vive Vám umožnia si zahrať hru aj s kamarátmi na spôsob, že budete všetci vo VR spolu hrať a prechádzať misie. Osobne som otestoval hru QuiVr s dvoma kamarátmi, išlo o skutočné zaujímavú kooperáciu, ktorej úlohou bolo chrániť brány pred zničením.

Čo si tu môžete skúsiť ?

Ako som už spomínal, ako prvé si môžete skúsiť theBlue. Krátku a zaujímavú hru v ktorej môžete spoznávať morské hlbiny bez toho, aby ste sa museli ponárať. Ďalšou hrou, ktorú si tu odporúčam skúsiť je Serious Sam: The Last Hope. Ide o jednu z najviac hraných arkádových strieľačiek v štýle starých automatov so svetelnou pištoľou. Ten pocit, mať v ruke „reálnu“ zbraň a spoliehať sa na vlastné ruky a zápästia, je ale s myšou neporovnateľný. Serious Sam VR: The Last Hope je jednou z najlepšie hodnotených VR hier. Ide o remake z hry, ktorá vznikla v roku 2001.

Taktiež by ste mali skúsiť hru The Lab od Valve, vývojárov Steamu. Táto hra je určená pre tých, ktorí sú vo VR po prvýkrát. Jedná sa o sadu minihier a ukážok. Môžete si vyskúšať napr. hru Prak, ktorá pripomína hranie Angry Birds vo virtuálnej realite, ale taktiež streľbu z luku a popritom ochrániť Váš hrad. Taktiež je tu hra, v ktorej do ruky dostanete drona a musíte sa vyhýbať prekážkam a strieľať do nepriateľov. Nechýba ani preskúmanie ľudského tela, solárneho systému a pod.

Zobraziť oficiálnu stránku

0%
0%
0%
100%
Som zakladateľom projektu VirtualnaRealita.eu. Virtuálna realita je zaujímavá a nie je len pre hráčov. V každej oblasti môže táto čoraz dostupnejšia technológia pomôcť. Jednoduchšie učenie, spoznávanie sveta, tvorba grafiky, či pozeranie športových prenosov alebo výcvik letcov. Som majiteľom Oculus Rift CV a vo virtuálnej reality trávim max. 30 minút denne. Rád píšem píšem o VR a chcem sa tejto technológii venovať aj v budúcnosti. Viac o mne na www.michael.subak.sk